U principiu di funziunamentu di u frantoio à conu hè u listessu chè quellu di u frantoio giratoriu, ma hè adattatu solu per e macchine di frantumazione per operazioni di frantumazione medie o fini. L'uniformità di a dimensione di e particelle di scarica di l'operazioni di frantumazione medie è fini hè generalmente più alta chè quella di l'operazioni di frantumazione grossolana. Dunque, una zona parallela deve esse stallata in a parte inferiore di a cavità di frantumazione, è à u listessu tempu, a velocità di rotazione di u conu di frantumazione deve esse accelerata in modu chì u materiale possa esse piazzatu in a zona parallela sottumessu à più di una spremitura.
A frantumazione di a frantumazione media è fina hè più grande di quella di a frantumazione grossolana, dunque u vulume scioltu dopu a frantumazione hè assai aumentatu. Per impedisce chì a camera di frantumazione sia bluccata per via di questu, a sezione di scarica tutale deve esse aumentata aumentendu u diametru di a parte inferiore di u conu di frantumazione senza aumentà l'apertura di scarica per assicurà a dimensione di e particelle di scarica necessaria.
L'apertura di scarica di u frantoio à conu hè chjuca, è u materiale micca schiacciatu mischiatu in l'alimentazione hè più prubabile di causà accidenti, è postu chì l'operazioni di frantumazione media è fina anu esigenze strette nantu à a dimensione di e particelle di scarica, l'apertura di scarica deve esse aghjustata in tempu dopu chì u rivestimentu hè usuratu, dunque u frantoio à conu U dispositivu di sicurezza è di regulazione di a macchina hè più necessariu chè l'operazione di frantumazione grossa.